El 15 de maig, la Dra. Nancy Babio, membre del consell assessor del Codinucat, assisteix a la Presentació de resultats Cohort a Reus.

Un 96% dels joves entre 12 i 19 anys de Reus tenen hàbits d’alimentació inadequats
És un dels principals resultats del projecte Reus Cohort sobre comportaments dels adolescents.

Els primers resultats de les enquestes es van presentar en societat a l’aula magna de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut. Ajuntament de Reus.

El projecte Reus Cohort va començar l’últim trimestre del curs 2023-24. Aquest projecte consisteix en l’elaboració d’enquestes sobre comportaments i necessitats en matèria de salut i van dirigides als adolescents. Després de recopilar les respostes de 1.530 joves d’entre 12 i 19 anys, els primers resultats «ens posen en alerta quant a consum d’alcohol, pràctiques sexuals, alimentació i estat emocional en general», va expressar al regidor de Salut, Enrique Martín.
L’estudi va concloure que un 96% dels adolescents tenen hàbits d’alimentació inadequats. És el càlcul elaborat a partir de l’índex d’alimentació saludable, que avalua factors com la freqüència de consum de productes recomanats, com a verdures, fruites, llegums o fruita seca, així com uns altres que acaben resultant perjudicials, com a begudes ensucrades. «La major part necessita introduir canvis perquè l’alimentació no és prou saludable», reconeixia Marina Bosc, investigadora del grup de recerca Epi4Health. Martín va apuntar que es tracta d’una «assignatura pendent que ja teníem detectada» i que, en conseqüència, «volem potenciar el que són hàbits saludables en alimentació», ja que les conclusions extretes són «molt preocupants, i més en etapa de desenvolupament». Per a afrontar la problemàtica, es buscaran aliances amb els agents de salut del territori.

La primera fase del Reus Cohort es va dur a terme entre abril i juny del 2024, amb la participació de l’alumnat de segon i quart d’ESO, segon de Batxillerat i segon de cicles formatius de grau mitjà, i, en el present curs acadèmic, s’han estat avaluant els resultats i traspassant-los en els centres educatius.