El 4 de desembre la Sra. Roser Martí, presidenta del Codinucat, va assistir a la Jornada de la Societat de Salut Pública “Els actius locals, motor de la salut comunitària” a Reus.
La Jornada va ser inaugurada pel regidor de Salut i Esports de l’Ajuntament de Reus, Enrique Martín i per la Marta Aymerich, presidenta de la Societat de Salut Pública de Catalunya i Balears (SSPCiB).
Seguidament, hi va haver la conferència “Connectant actius locals” per promoure la salut col·lectiva” en la que hi van participar l’Ana Bocio, subdirectora regional al Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre i subdirectora general de Promoció de la Salut i el Joan Colom, subdirector general d’Addiccions, VIH, ITS i Hepatitis Víriques (SGAVIH). L’Ana Bocio, en la seva presentació, va exposar els fonaments teòrics i el marc general de la salut comunitària, focalitzant en els determinants de la salut, les desigualtats socials en salut i els actius comunitaris. Per la seva banda, el Joan Colom va presentar el Programa de Prescripció Social i Salut, coordinat des de la SGAVIH i que s’està implementant a Atenció Primària des de fa més d’una dècada. En la seva presentació va destacar que actualment es vol ampliar a àmbits més específics com els serveis de salut mental i addiccions.
La taula rodona “Salut comunitària a Reus: Oportunitats locals per al Benestar Mental”.
La cloenda de la Jornada va anar a càrrec del Joan Guix, vicepresident de la SSPCiB i exsecretari de Salut Pública.